მოსწავლის შეფასების სისტემა
მოსწავლის შეფასების სისტემა
მოსწავლის შეფასების სისტემა
(ეროვნული სასწავლო გეგმა )
მუხლი 15. მოსწავლის შეფასების მიზანი, პრინციპები და მიდგომები
1. მოსწავლის შეფასების მიზანია სწავლა-სწავლების ხარისხის მართვა, რაცგულისხმობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებაზე ზრუნვასა დაკონტროლს.
2. მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასება უნდა იყოს ხშირი დამრავალმხრივი; მან ხელი უნდა შეუწყოს: მოსწავლეთა მრავალმხრივგანვითარებას, მათი შესაძლებლობების გამოვლენას, სხვადასხვაპოტენციალის მქონე მოსწავლეთათვის თანაბარი პირობების შექმნას.
3. მოსწავლე უნდა შეფასდეს სხვადასხვა ფორმებით (ესსე, პროექტისმომზადება, ზეპირი გამოსვლა, ექსპერიმენტის ჩატარება, ცდის ჩატარება,წარმოდგენა, წერითი, ფერწერული ან სხვა ტიპის ნამუშევარი,არგუმენტირებული მსჯელობა და სხვ.).
მუხლი 16. განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
1. სკოლაში გამოიყენება ორი ტიპის შეფასება: განმსაზღვრელი და განმავითარებელი.
2. განმსაზღვრელი შეფასება აკონტროლებს სწავლის ხარისხს, ადგენს მოსწავლის მიღწევის დონეს ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში. განმსაზღვრელ შეფასებაში იწერება ქულა.
3. განმავითარებელი შეფასება აკონტროლებს თითოეული მოსწავლის განვითარების დინამიკას და ხელს უწყობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებას. განმავითარებელი შეფასებისას გამოიყენება ისეთი საშუალებები, როგორიცაა სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვების ფურცელი, თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა და სხვ.
4. განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებების აღწერილობა
განმავითარებელი
|
განმსაზღვრელი
| |
მიზანი
|
სწავლის ხარისხის გაუმჯობესება;
მოსწავლის განვითარების ხელშეწყობა
|
სწავლის ხარისხის გაკონტროლება;
მოსწავლის მიღწევის დონის დადგენაეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში;
აკადემიური მოსწრების დონის განსაზღვრა
|
შეფასების საგანი
|
სწავლის პროცესი
|
სწავლის შედეგი
|
შეფასების შედეგადმიღებული გადაწყვეტილება
|
წინსვლის ხელშესაწყობად განსხვავებული აქტივობის შერჩევა, სწავლების სტრატეგიის შეცვლა, რჩევა-დარიგების მიცემა და სხვ.
|
მომდევნო ეტაპზე (კლასში/საფეხურზე) დაშვება/არდაშვება
|
წარმარტების კრიტერიუმების განსაზღვრა
|
კონკრეტული მოსწავლის წინსვლის საფუძველზე (საკუთარ მიღწევებთან მიმართებით - რა დონეს ფლობდა, რა დონეს ფლობს)
|
იმის საფუძველზე, თუ რამდენად მიაღწია სტანდარტით განსაზღვრულ შედეგებს (ყველასათვის საერთო,სტანდარტით დადგენილ ნორმასთან მიმართებაში)
|
შეფასების საშუალებები
|
თვით/ურთიერთშეფასებისრუბრიკა;
კითხვარი;
სიტყვიერი (ზეპირი/წერილობითი) კომენტარი;
უნარის განვითარების დონის აღწერა.
|
ქულა
|
შეფასების კრიტერიუმები
მასწავლებლის თვითშეფასების რეფლექსია
საკლასო სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის რუბრიკა
მოსწავლის შეფასება ქულებით: (ესგ)
მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები
მოსწავლის შეფასება ქულებით: (ესგ)
მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები
მოსწავლის შეფასების სისტემა
(ეროვნული სასწავლო გეგმა)
(ეროვნული სასწავლო გეგმა)
მუხლი 15. მოსწავლის შეფასების მიზანი, პრინციპები და მიდგომები
1. მოსწავლის შეფასების მიზანია სწავლა-სწავლების ხარისხის მართვა, რაცგულისხმობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებაზე ზრუნვასა დაკონტროლს.
2. მოსწავლის აკადემიური მიღწევის შეფასება უნდა იყოს ხშირი დამრავალმხრივი; მან ხელი უნდა შეუწყოს: მოსწავლეთა მრავალმხრივგანვითარებას, მათი შესაძლებლობების გამოვლენას, სხვადასხვაპოტენციალის მქონე მოსწავლეთათვის თანაბარი პირობების შექმნას.
3. მოსწავლე უნდა შეფასდეს სხვადასხვა ფორმებით (ესსე, პროექტისმომზადება, ზეპირი გამოსვლა, ექსპერიმენტის ჩატარება, ცდის ჩატარება,წარმოდგენა, წერითი, ფერწერული ან სხვა ტიპის ნამუშევარი,არგუმენტირებული მსჯელობა და სხვ.).
მუხლი 16. განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასება
1. სკოლაში გამოიყენება ორი ტიპის შეფასება: განმსაზღვრელი და განმავითარებელი.
2. განმსაზღვრელი შეფასება აკონტროლებს სწავლის ხარისხს, ადგენს მოსწავლის მიღწევის დონეს ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში. განმსაზღვრელ შეფასებაში იწერება ქულა.
3. განმავითარებელი შეფასება აკონტროლებს თითოეული მოსწავლის განვითარების დინამიკას და ხელს უწყობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებას. განმავითარებელი შეფასებისას გამოიყენება ისეთი საშუალებები, როგორიცაა სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვების ფურცელი, თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა და სხვ.
4. განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასებების აღწერილობა
განმავითარებელი
|
განმსაზღვრელი
| |
მიზანი
|
სწავლის ხარისხის გაუმჯობესება;
მოსწავლის განვითარების ხელშეწყობა
|
სწავლის ხარისხის გაკონტროლება;
მოსწავლის მიღწევის დონის დადგენაეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში;
აკადემიური მოსწრების დონის განსაზღვრა
|
შეფასების საგანი
|
სწავლის პროცესი
|
სწავლის შედეგი
|
შეფასების შედეგადმიღებული გადაწყვეტილება
|
წინსვლის ხელშესაწყობად განსხვავებული აქტივობის შერჩევა, სწავლების სტრატეგიის შეცვლა, რჩევა-დარიგების მიცემა და სხვ.
|
მომდევნო ეტაპზე (კლასში/საფეხურზე) დაშვება/არდაშვება
|
წარმარტების კრიტერიუმების განსაზღვრა
|
კონკრეტული მოსწავლის წინსვლის საფუძველზე (საკუთარ მიღწევებთან მიმართებით - რა დონეს ფლობდა, რა დონეს ფლობს)
|
იმის საფუძველზე, თუ რამდენად მიაღწია სტანდარტით განსაზღვრულ შედეგებს (ყველასათვის საერთო,სტანდარტით დადგენილ ნორმასთან მიმართებაში)
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий